How slow is it?

Discussion in 'General Food Service Discussion' started by Moneyman01, Jan 17, 2013.

  1. Moneyman01

    Moneyman01 Proud to be a dad!

    Messages:
    1,255
    Likes Received:
    89
    Trophy Points:
    48
    How slow is it out there for the rest of you food guys? I'm down to 3 days a week and about 30 hrs. I sure as hell can't live off that making 17 a hr.
     
  2. grocerythrower

    grocerythrower Super Mod

    Messages:
    16,094
    Likes Received:
    305
    Trophy Points:
    83
    I have a 5 day bid but thurs always cancels, today I found out that there were at least 4 of us off out of 12 drivers, actually, 1 was on call extra and 3 of us were off not having to answer the phone, thats alot for us, our case count is down as a whole, which at this stage in my life and career as a delivery man is ok with me.

    Overall, we are steady, working everyone most everyday, today was an exception, busy, just fewer cases.
     
  3. double r

    double r Dock delivery expert

    Messages:
    931
    Likes Received:
    76
    Trophy Points:
    28
    29.5 hours in four days. I'm normally at 35-37 hours by Thursday. Glad we have a 40 hour guerentee(sp)
     
  4. Moneyman01

    Moneyman01 Proud to be a dad!

    Messages:
    1,255
    Likes Received:
    89
    Trophy Points:
    48
    Guys below me are getting there 40. Idk what's going on. Maybe there trying to get me out
     
  5. double r

    double r Dock delivery expert

    Messages:
    931
    Likes Received:
    76
    Trophy Points:
    28
    Finished the week with 37.5 hours.
     
  6. grocerythrower

    grocerythrower Super Mod

    Messages:
    16,094
    Likes Received:
    305
    Trophy Points:
    83
    I only got 41hrs, day cut short monday, 2 sick days, 16 hrs, one day off, unpaid, and today, I finished over 3 hrs behind, trailer was late, got to my first stop when I should have been leaving, then stop 2 they gave me 20 min to throw 177 cases out the doors, I was there an hour and a half..lol, something about that don't smell right.

    Last week I had over 55 hrs, that was a good check, but I worked 5 days too.
     
  7. buffalobill

    buffalobill Well-Known Member

    Messages:
    3,073
    Likes Received:
    1,892
    Trophy Points:
    113
    lol.....over 59 hours this week, gotta love a frequently cancelled 5 day bid with ot after 8!!!!
     
  8. double r

    double r Dock delivery expert

    Messages:
    931
    Likes Received:
    76
    Trophy Points:
    28
    Correction: Due to the meeting running 3.5 hours today, finished with 41 hours, lol
     
  9. grocerythrower

    grocerythrower Super Mod

    Messages:
    16,094
    Likes Received:
    305
    Trophy Points:
    83
    That post brought back memories, at PFG we used to have quarterly meetings in Northwest AR, at the Lowell office, I lived down the hill in Van Buren, they always started at 0700 on Sat., that was when I was drinking alot, nothing like attending those damn things for hours with a hangover.
     
  10. Moneyman01

    Moneyman01 Proud to be a dad!

    Messages:
    1,255
    Likes Received:
    89
    Trophy Points:
    48
    I have a correction to. Next 2 mondays I'm running turkey loads. Run to cold storage facility that's a hr 45 Mins away. Get loaded, drive back drop trailer in dock grab a empty and go back and get loaded again. Easy day. Probably gonna make me want to get a full-time gig doing it lol
     
  11. foodguy

    foodguy Member

    Messages:
    46
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    8
    Got a four day route and the still try a get my off a day or split me a my co driver up. Hate this time of year everything is slow.
     
  12. maverickbubba

    maverickbubba Member

    Messages:
    157
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    18
    Its about the same as for case wise but the stops are getting fewer cases. So just more stops
     
  13. TedWard

    TedWard on the Chainwax

    Messages:
    605
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    18
    Well at least we got the time to enjoy being broke.
     
  14. grocerythrower

    grocerythrower Super Mod

    Messages:
    16,094
    Likes Received:
    305
    Trophy Points:
    83
    No kidding, I was off today, I usually go into thursday with 35 hrs or so, I left wednesday with 30 hrs, so this week is a wash, gotta work 15 hrs just to get 45 for the week, I got 19 stops for 800 cases friday, so I might be able to stretch it out but not for 15 hrs.
     
  15. Matt

    Matt Supah truckah

    Messages:
    4,020
    Likes Received:
    30
    Trophy Points:
    48
    Last week was a welcomed slower week. But this week I will have about 7/8 hours left on my 70 when I get home in the AM.
    We are a different set up than what you all are. If we get slow on our store stuff we can open up more system stuff. We always have something to do :( lol
     
  16. grocerythrower

    grocerythrower Super Mod

    Messages:
    16,094
    Likes Received:
    305
    Trophy Points:
    83
    I stretched it out to 14.25 hrs, 13.75 paid hours, still finished .5 hrs early, thats what happens when I gotta scatter groceries all over 2 cities, 43.75 hrs, for the week, down 10 or more hours from what I would like.
     
  17. grocerythrower

    grocerythrower Super Mod

    Messages:
    16,094
    Likes Received:
    305
    Trophy Points:
    83
    At least you don't have that Tulsa turn every night, thats a man killer, I would hate life if I had to do that every night!
     
  18. Matt

    Matt Supah truckah

    Messages:
    4,020
    Likes Received:
    30
    Trophy Points:
    48
    I ended up laying over in Bartlesville that night. I put in for an unscheduled layover pay and they didn't pay it. Pissed me off. I'm over it now ... Kinda :)
     
  19. double r

    double r Dock delivery expert

    Messages:
    931
    Likes Received:
    76
    Trophy Points:
    28
    37 hours this week(40 paid). There is no way I can justify 8 or more on these routes that I am doing. Too slow right now. Damm sales rep better start selling, lol. I want my routes back!
     
  20. grocerythrower

    grocerythrower Super Mod

    Messages:
    16,094
    Likes Received:
    305
    Trophy Points:
    83
    Justification is in the eye of the man delivering the groceries ;)
     

Share This Page